Lastini počeci vezani su za period posle Drugog svetskog rata. Najstarije transportno preduzeće u Srbiji nastalo je prvobitno Uredbom o Direkciji za transport ( DETRANS) pri Predsedništvu narodne vlade Srbije 1945. godine. Komercijalno preduzeće sa delom imovine Direkcije, počinje da radi 1946.godine kao Opšte transportno preduzeće Srbije ili OTRANS.

Vlada Narodne Republike Srbije 18.februara 1947. godine osniva državno preduzeće republičkog značaja za autobuski saobraćaj koje dobija naziv Autobusko preduzeće Srbije „Lasta.“ Preduzeće počinje sa radom 1.aprila 1947. godine i taj dan se obeležava kao „Dan firme“.

Šezdesetih godina Lasta je bila jedan od prvih prevoznika u tadašnjoj Jugoslaviji, koja otvara redovne međunarodne linije. Prvi gradovi bili su Trst i Istanbul  i  tkz „šoping ture“, a kasnije sedamdesetih i „gastarbajterske“ linije, kada su naši sunarodnici počeli da odlaze na rad u Zapadnu Evropu. Tada Lasta povezuje Beograd i Srbiju sa Bečom, Minhenom i Parizom.

Svih ovih decenija postojanja Lasta je bila neraskidivo vezana za svoje putnike. Delila je njihovu sudbinu u potpunosti, bila ona dobra ili loša. I u najtežim vremenima prevoz je morao da funkcioniše, bez obzira na sve prepreke i nedostatke. Kao oslonac bivše jugoslovenske, a sada srpske privrede u oblasti saobraćaja, Lasta je bila i ostala vodeći domaći autobuski prevoznik.

 

Četrdesete…

Počeci Laste vezani su za posleratni period. Najstarije transportno preduzeće u Srbiji nastalo je prvobitno Uredbom o Direkciji za transport (DETRANS) pri Predsedništvu narodne vlade Srbije 1945. godine.1946. godine, kao komercijalno preduzeće sa delom imovine Direkcije, počinje da radi Opšte transportno preduzeće Srbije ili OTRANS.

Vlada Narodne Republike Srbije u februaru 1947. osniva državno preduzeće republičkog značaja za autobuski saobraćaj koje nosi naziv Autobusko preduzeće Srbije Lasta.

Lasta počinje s radom 1. aprila i taj dan se slavi kao dan firme. U Lasti je zaposleno 80 radnika, a prva autobuska stanica nalazila se pored crkve Svetog Marka u Beogradu. Vozni park čine uglavnom trofejni ratni autobusi i kamioni, među kojima se posebno izdvaja autobus marke mercedes u kojem je za vreme Drugog svetskog rata bio smešten Romelov operativni štab na severu Afrike.

Pedesete…

Početkom 1950. godine, donošenjem Zakona o decentralizaciji, autobuske stanice i vozila ustupaju se gradovima u kojima se nalaze.Lasta postaje Autobusko preduzeće Oblasnog narodnog odbora Beograd, sa radnicima, vozilima i objektima koji su se zatekli u Beogradu. Na temeljima Lastinih filijala širom Srbije niču lokalna saobraćajna preduzeća.

1951. godine ostvareni su izvanredni poslovni rezultati, zahvaljujući kojima je proširen vozni park.

1954. godine Lasta se nalazi na pet lokacija u Beogradu. Raspolaže sa 24 autobusa i 12 kamiona i među prvima obavlja dugolinijski prevoz robe, na relaciji Beograd-Zagreb-Rijeka.

1955. godine Preduzeće za javni saobraćaj Srem pripojeno je Lasti nakon proširenja beogradske opštine.

1956. godine otvaraju se nove linije u zemlji, kupuje se 10 FAP-ovih i 20 uvoznih autobusa i otvaraju se predstavništva u Subotici i Zrenjaninu.

1957. godine Lasta broji 510 radnika, 75 autobusa i 40 kamiona i održava 72 polaska dnevno na 49 linija. Te godine Lasta je prevezla oko 2 miliona putnika.

Turistički biro Beograda pripojen je Lasti 1959. godine, čime se delatnost preduzeća proširuje i na turističke usluge.

Šezdesete…

1961. godine Lasta ima 800 radnika, 83 autobusa i 44 kamiona. Osnivaju se tri samostalna pogona: za putnički saobraćaj, za teretni saobraćaj i samostalni pogon Turist biro.

Od 1964. godine Lasta je registrovana i za međunarodni transport robe i putnika, kao i za turističke poslove sa inostranstvom.

Od decembra 1966. godine Lasta se specijalizuje za prevoz putnika, prestaje da se bavi prevozom robe i gasi Pogon za teretni saobraćaj. Otvaraju se poslovnice u Nišu, Aleksincu, Ćupriji i Svetozarevu, sagrađena je autobuska stanica u Zrenjaninu.

1967. godine Lasti se pripaja Autotransportni pogon Rudarskog basena Kolubara, sa 83 radnika, 24 autobusa i 10 kamiona.

Sedamdesete…

Avgusta 1970. godine u sastav Laste ulaze samostalna radna jedinica kragujevačkog Autosaobraćaja iz Mladenovca i ugostiteljsko preduzeće Napredak iz Lazarevca sa hotelom i nekoliko restorana.

30 jula. 1971. godine otvara se Autocentar u Beogradu. Autosaobraćajno preduzeće Zvezda iz Stare Pazove takođe postaje deo Laste.

1972. godine Lasta integriše Saobraćajno preduzeće Napredak iz Inđije.

1973. godine završeni su autocentri u Mladenovcu, Lazarevcu i Staroj Pazovi, kao i Autobuska stanica u Mladenovcu. U skladu sa Ustavnim amandmanima, devet radnih jedinica postaju OOUR-i.

1976. godine dolazi do velike integracije sa Autobuskim preduzećem Bor, u čijem sastavu se nalaze OOUR-i u Boru, Zaječaru i Negotinu. Otvorena je i nova Autobuska stanica u Obrenovcu.

1977. godine otvorena je nova Autobuska stanica sa 18 perona, u Železničkoj ulici u Beogradu. U Beogradu je otvoren i Elektronski računski centar, prvi u saobraćajnom preduzeću u zemlji.

1978. godine Lasti se pridružuju OOUR čačanskog Autoprevoza u Smederevu, Velmortrans iz Ćuprije, 15. oktobar iz Požarevca i Autosaobraćaj iz Kragujevca. U oktobru su otvorene Autobuska stanica i Autocentar u Inđiji.

Osamdesete…

1980. godine otvorena je autobuska stanica sa 6 perona u Barajevu, kao i autobuska stanica sa 13 perona u Staroj Pazovi.

1982. godine otvoren je autocentar u Zaječaru, integrisan je Centroturistov OOUR Agencijski poslovi sa 25 radnika i 18 autobusa. U Smederevu počinje šira primena ugovorenog prevoza radnika velikih preduzeća.

Od 1983. godine šesnaesti OOUR Laste postaje Radna organizacija za protektiranje guma JU Bandag iz Smederevske Palanke.

1984. godine Lasta je zvanični prevoznik sportista na Zimskim olimpijskim igrama u Sarajevu, sa 60 autobusa i 120 vozača. Otvorena je međunarodna linija Beograd-Cirih.

1985. godine počinje primena Jedinstvenog tarfinog sistema na teritoriji grada Beograda.

1986. godine počinje sa radom linija Kladovo-Beč.

1987. godine otvorena je linija Kladovo-Kopenhagen i završena je autobaza u Sopotu.

Sredinom 1988. godine otvorena je autobaza u Barajevu, a krajem godine i terminus Banovo brdo.

1989. godine otvoren je novi autocentar u Obrenovcu. 151 Lastin autobus vozi ka Gazimestanu povodom 600 godina od Kosovske bitke.

Devedesete…

1990. godine dolazi do reorganizacije Laste u jedinstveno društveno preduzeće i iz sastava Laste izdvajaju OOUR-i u Lazarevcu, Boru, Zaječaru i Negotinu. Otvorena je nova Autobuska stanica u Smederevskoj Palanci, kao i Autocentar u Mladenovcu.

1991. godina predstavlja početak teškog perioda u društvu, pa tako i u Lasti.

1992. godine počinje izgradnja novog autocentra u Smederevu. Zbog ratne situacije obustavljene su linije ka Republici Srpskoj. Nedostatak goriva, rezervnih delova i guma ugrožava normalan rad preduzeća.

1993. godine hiperinflacija dovodi u pitanje opstanak prigradskog saobraćaja i Jedinstvenog tarifnog sistema. Međunarodni saobraćaj se održava samo uz presedanje na granici. Preopterećena vozila ubrzano propadaju, a vozni park se osetno smanjuje.

1994. godine intenzivira se saobraćaj prema Republici Srpskoj.

1995. godine Ljubovija-prevoz postaje radna jedinica u okviru Laste.

1996. godine dolazi do ukidanja sankcija Ujedinjenih nacija, što omogućava povratak Laste na evropsku scenu. Pristižu i novi autobusi.

1997. godine, Lasta postaje članica Eurolines-sistema međunarodnog autobuskog saobraćaja. Novi milenijum donosi nove promene i Lasta ponovo osvaja poziciju vodećeg autobuskog prevoznika u zemlji i regionu.

Od 2000. do 2010.

Od 2000. godine Lasta posluje kao akcionarsko društvo. Proces konsolidacije i modernizacije preduzeća započet je 2001. godine, kada je izvršena nabavka 14 vozila za prigradski saobraćaj i 16 novih visokoturističkih autobusa. Iste godine usvojen je predlog za reorganizaciju kompletnog preduzeća, kao i novi Statut koji je i danas na snazi.

2002. godine izvršena je velika obnova vozila i uvođenje novih linija u prigradskom saobraćaju. Izvršena je rekonstrukcija Autobuske stanice Avala. Od 2002. godine u sastavu SP Lasta Beograd nalazi se i Lastra iz Lazarevca.

2003. godina predstavlja godinu velikih investicija u obnovu voznog parka i infrastrukturnih objekata. Započeta je rekonstrukcija Autobuske stanice u Obrenovcu, izgradjena je Autobaza u Smederevu, izvršena je rekonstrukcija i nabavka nove opreme i alata za objekte Tehničkog održavanja. Takođe je izvršena i sanacija vodovodne mreže u objektima po poslovnim organizacijama, sanacija Hale remonta u Beogradu.

2004. godine otvoren je VDL servisni centar u Autocentru u Beogradu. Završena je i rekonstrukcija poslovnog prostora u Sopotu, kao i rekonstrukcija i izgradnja objekata u Smederevu i Obrenovcu.

2005. godine rekonstruisan je objekat na terminusu Banovo Brdo i otvorena nova stanična zgrada Autobuske stanice u Prokuplju.

2006. godina je godina ulaska SP Lasta u gradski saobraćaj na teritoriji Grada Beograda. Tenderom je obezbeđeno učešće na 7 linija. U Barajevu je otvorena perionica. u Smederevskoj Palanci uvedena je najmodernija tehnologia za protektiranje guma linije BANDAG. U Smederevu je otvoren Tehnički pregled.

2007. godine otvoren je novi parking prostor za autobuse u Autocentru u Beogradu. U Smederevu je otvorena nova perionica. Predstavništvo u Aleksincu uselilo se u novi objekat. Urađena je adaptacija objekta i rekonstrukcija linije tehničkog pregleda Autocentra u Smederevu.

2008. godine otvoreno je novo predstavništvo u Somboru. Otvorene su nove perionice u PO Obrenovac, PO Mladenovac i PO Lasta Srem. U Beogradu, u hali dnevne nege instalirana je nova tehnologija razvoda ulja i antifriza u VDL servisu. U Autocentru je izvršena izgradnja objekta za servis PP aparata, postavljen je video nadzor na svim važnim mestima, otvoren je sistem za praćenje potrošnje goriva baziran na personalizovanim karticama za vozače i vozila. Radovi na adaptiranju Centralnog magacina su završeni i uveden je i bar-kod sistem.

2009. godine Lasta je počela da obavlja prevoz putnika na teritoriji opštine Titel, kao i gradski prevoz u Loznici. Otvorene su nove poslovnice u Nišu i Novom Sadu. Otvorene su nove perionice u Valjevu i u Lastri u Lazarevacu, kao i nova linija tehničkog pregleda u Obrenovcu. U Smederevskoj Palaci sa radom je počeo jedan od najmodernijih automatskih sistema za prodaju karata, praćenje i upravljanje voznim parkom-BUS CARD SISTEM.

2010 godine Lasta je postala vlasnik firme Otisak Putovanje d.o.o iz Splita i registrovala preduzeće u Crnoj Gori, Lasta Montenegro d.o.o. Lasta je ušla na tržište Sremske Mitrovice. Završen je ciklus implentacije sistema kvaliteta prema standardima integrisanog sistema ISO 9000 i ISO 14000. Sertifikovane su i delatnosti u PO Lasta Bus i Taho labaratorija kao i turizam i ugostiteljstvo.

Od 2011. do danas…

2011. godine SP “Lasta” ulazi na tržište u Aranđelovcu i počinje se sa pružanjem usluga u gradskom i prigradskom saobraćaju. Otvorena je prva Lastina trilaterala koja povezuje Beograd sa Mariborom i Lincom, kao i turist biro u Beranama. Uveden je jedan od najmodernijih poluautomatskih sistema za prodaju karata- Bus Kard sistem u Smederevu, kao i VOIP nova telekomunikaciona tehnologija koja obezbeđuje prenos glasa pomoću Internet protokola. Završeni su radove na Aneksu Upravne zgrade na Niškom putu. Lastinim otvorenim autobusom vožene su kružne linije „Iz srca grada do Avale“ kao i manastirska tura. SP “Lasta” bila je oficijelni prevoznik OEBS-a i Konferencije pokreta nesvrstanih. U Lastu je stigao stoti Sor.

2012. godine renovirana je autobuska stanica u Staroj Pazovi, završeno renoviranje autobuske stanice Avala i započeta rekonstrukcija objekta tehničkog održavanja u Staroj Pazovi. Registrovano je preduzeće u Republici Srpskoj Lasta Banja Luka d.o.o. Za PO Lasta Kragujevac obezbeđen je novi poslovni prostor koji pruža dobre uslove za tehničko održavanje vozila , kao i za sve zaposlene. Dobijen je HACCP sertifikat za bezbednost u prometu pića i hrane. U prigradskom i lokalnom saobraćaju uveden je novi sistem naplate na teritoriji grada Beograda, Obrenovca, Mladenovca, Lazarevca,Sopota i Barajeva.

2013. godine “Lasta“ je prvi put uvela besplatno korišćenje bežičnog interneta za putnike na autobuskoj stanici „Avala“. „Lasta“ je dobila prestižno Superbrend priznanje u kategoriji transporta, u konkurenciji od oko 1.600 napoznatijih robnih marki u našoj zemlji, koje dodeljuje organizacija „Superbrend Srbije“. SP Lasta je dobila još jedno prestižno internacionalno priznanje „Zlatne kočije 2013“ u Moskvi, u kategoriji „Lider u javnom prevozu“ po preporuci UITP-internacionalne asocijacije javnog prevoza. Lasta je podržala državni projekt „Milanski edikt 313-2013“. Otvoren je novi hotel „Lasta“ u Ljuboviji 28. jula 2013. godine. Ova kompanije počela je sa održavanjem polazaka na 7 prigradskih linija na teritoriji grada Kragujevca. Lasta je bila oficijelni prevoznik 21. svetskog prvenstva u rukometu za žene i sponzor omladinske fudbalske reprezentacije Srbije na Evropskom prvenstvu, koja je osvojila zlatnu medalju.

2014. godine 

Od 1. februara PO „Lasta Valjevo“ u organizaciji svoje Radne jedinice, „Lasta Loznica“ počela je da održava dve linije gradskog tipa na teritoriji opštine Loznica i jednu novu prigradsku liniju.

Ministar saobraćaja u Vladi Republike Srbije, Aleksandar Antić posetio je „Lastu“ 26. februara na poziv rukovodstva i reprezentativnih sindikata.

Otvorena nova međunarodna linija Beograd – Banja Luka – Kozarska Dubica, koja je počela svakodnevno da saobraća.

Od februara, putnici sa teritorije Republike Makedonije u mogućnosti su da kupe „Lastine“ međunarodne karte za linije koje vode ka Zapadnoj Evropi.

Sredinom maja velike poplave koje su zahvatile Srbiju, pogodile su i nekoliko Lastinih profitnih organizacija, a najveću štetu pretrpela je PO Lasta Obrenovac. Štetu su imali i Autobaza- Beograd, PO Valjevo, PO Lasta- Smederevska Palanka i PO Lastra Lazarevac. Proglašenjem vanredne situacije, usled  poplava koje su zahvatile jedan deo teritorije Srbije, SP „Lasta“ je sve svoje resurse stavila na raspolaganje Vladi Republike Srbije i Republičkom Kriznom štabu. Tom prilikom, angažovano je 400 Lastinih vozila i 420 zaposlenih na pomoći ugorženom stanovništvu.

Predsednik i članovi Vlade Republike Srbije na Svečanu sednicu održanu u Nišu 29. jula povodom 100 godina obeležavanja Prvog svetskog rata putovali su Lastinim autobusom. To je prva vlada u istorji Srbije koja je putovala autobusom na svoje zasedanje.

2015. godina. 

Lastina infrastruktura u nekoliko gradova u Srbiji, posle velike poplave koja se dogodila u maju prethodne godine, prema realnim procenama pretrpela je štetu u iznosu od oko 150.000 evra.

Grad Beograd i još nekoliko gradova u Srbiji nisu izmirivale obaveze prema Lasti za obavljenu uslugu, što se odražavalo na njenu likvidnost.

Jedan od reprezentativnih sindikata preduzeća najavljivao je štrajk ( tokom 2014.god.) zbog umanjenja martovskih plata, nakon poplava izvršena je redukcija, a negde i obustava saobraćaja. Teška ekonomska situacija u zemlji i restriktivna investiciona politika usporavala je razvoj preduzeća. Sve ovo reflektovalo se na poslovanje preduzeća na početku 2015.godine. Na mesto generalnog direktora imenovan Bojan Bojanić.

Početkom jula 2015. Lasta obnovila vozni park sa  7. novih Ikarbusovih zglobnih vozila IK-206 za potrebe gradskog prevoza u Beogradu.

Na vanrednoj sednici Skupštine akcionara, održanoj 23.septembra 2015.godine između ostalog usvojene Odluke o izmenama određernih tačaka Statuta SP Lasta.

U prvoj polovini oktobra Lastino poslovodstvo potpisalo Ugovor  sa 19 finansijskih poverilaca o regulisanju dužničko-poverilačkih poslova.

Lasta bila glavni prevoznik učesnika 22. Ministarskog saveta OEBS-a od  1 do 4.decembra 2015.godine. Na ovom prevozu bilo je angažovano više desetina vozila sa ukupno 111 ostvarenih autodana.

Posle 10.godina rada na tržištu gradskog saobraćaja u Beogradu, Lasta  od 31.decembra 2015.godine ne obavlja ovu uslugu. Ostala samo na  linijama mreže 600 do 1.maja 2016.godine.   Tokom ove I naredne godine Lasta usvojila i primenjivala finansijski plan konsolidacije. 

2016. godina.

Novo rukovodstvo  nastavilo sa stabilizacijom poslovanja i otpočelo sa pripremama za privatizaciju preduzeća. Plan poslovanja obuhvatao je reprogam dugova prema bankama i finan.poveriocima, reforme svih segmenata poslovanja uz restriktivne mere štednje na svim nivoima prema usvojenom Akcionom planu. Vozni park službenih putničkih vozila smanjen sa 92 na 30 vozila. Sprovedena su dva kruga racionalizacije radnih mesta, a finan.sredstva za socijalne programe obezbedili uz pomoć Ministarstva za rad i Ministarstva Privrede. Iz preduzeća je na taj način otišlo 645. zaposlenih. Dalje je, i tokom ove godine nastavljena “optimizacija radnih mesta”.  Lasta nije učestvovala na tenderu za gradski prevoz u Beogradu, zbog odluke poslovodstva.

Na tenderu za gradski saobraćaj u Kragujevcu, Lasta izgubila to tržište.

Lasta u saradnji sa Komeserijatom za izbeglice, dobila organizaciju i prevoz migranata na relaciji Preševo-Šid, koji privremeno borave na teritoriji Srbije. Poslovi povereni Lasti po osnovu potpisanog Protokola o saradnji 29. januara 2016.godine.

U Autocentru u Beogradu, 28.decembra 2016.godine promovisani novi (10) autobusi marke Sor za prigradski saobraćaj.

2017. godina.

Promocija 20 novih autobusa marke Sor za prigradski saobraćaj, 28.jula u Lastinom Autocentru uz prisustvo gradonačelnika Beograda Siniše Malog. Krajem septembra PO Lasta-Avala obnavlja svoj kontigent vozila za prigradski saobraćaj sa 14. novih Sor-autobusa.

Povodom svečane inauguracije predsednika Srbije Aleksandra Vučića 23.juna 2017.godine, kojoj je prisustvovalo oko 5.000 gostiju  angažovano je 60 Lastinih autobusa za prevoz visokih stranih i domaćih delegacija, poslanika, članova Vlade RS, građana i članova SNS-a. Svečanom prijemu povodom preuzimanja dužnosti Predsednika Republike Srbije prisustvovali su  i brojni predsednici država i vlada, ministri spoljnih poslova, brojne diplomate, javne ličnosti…

Lastin menadžment i Vulović Group kompanija u oktobru postigli dogovor o kupovini deset novih solo autobusa marke MAZ, poznatog beloruskog proizvođača.

RJ Lasta- Inđija, u prvoj dekadi novembra dobila dva nova autobusa marke Maz-203, za potrebe gradskog prevoza u toj sremskoj opštini.

Krajem ove godine potpisan Ugovor na 10.godina između Laste i kompanije HBIS Serbia o prevozu radnika u Železari- Smederevo.

2018. godina

Promocija 29 novih autobusa u Autocentru u Beogradu, 05.februara u prisustvu gradonačelnika Beograda, Siniše Malog. Zglobni autobusi marke Otokar i solo vozila marke Maz namenjena su za prigradski i gradski saobraćaj Lastinih profitnih organizacija. Na ovom događaju Lasta zvanično podržala Projekat Senior kartica za najstarije sugrađane grada Beograda.

Otvaranjem prvog zvaničnog  Terminala za turističke autobuse u sklopu Lastinog Autocentra, konačno je rešen decenijski problem beogradskih turističkih agencija oko lokacije sa kojeg mogu da polaze turistički autobusi ka evropskim metropolama.

Turistički terminal  počeo je sa radom probnim  polascima realizovanim  27.aprila, a zvanično prvi turistički autobusi sa novog terminala krenuli su 7. maja.

Krajem marta SP Lasta je formirala radnu grupu i počela sa radovima na realizaciji tehničkih uslova za rad terminala na postojećem parkingu za autobuse u Autocentru. Na osnovu saglasnosti gradskog Sekretarijata za saobraćaj Lasta je u saradnji sa JUTOM (Nacionalna asocijacija turističkih agencija), krenula u realizaciju projekta izgradnje prvog zvaničnog tur. terminala.

Turistički terminal radi 24 časa u sezoni, a najfrekventniji interval polazaka je između 18-21 čas. Sa ovog terminala može u isto vreme da krene i po 20 autobusa sa po 87 putnika.  Turistički terminus raspolaže sa 15 polaznih perona za autobuse, 5 pripremnih perona, kao i 3 rezervna perona i putničkim koridorom, koji je razdvojen od trase kretanja autobusa zaštitnom ogradom.

Tokom godine otvorene nove linije u  opštini Grocka. Lasta otvorila Terminusni objekat na Autokomandi u Beogradu sredinom decembra, gde putnici mogu dopuniti svoje bus plus mesečne karte i kupiti karte za međumesne polaske.

2019. godina

Lasta  21.januara uvećala vozni park sa 11 novih autobusa, 6 zglobnih marke Otokar tipa Kent LF, 4 solo autobusa marke Otokar tip Territo i 1 visokoturističko vozilo marke Otokar. Autobusi su nabavljeni za potrebe prigradskog saobraćaja u Beogradu i za potrebe posebnog linijskog saobraćaja.

Otvorena nova poslovnica ( 09.maja) Lastine turističke agencije u Beogradu na adresi: Beogradska 51, a već u junu promovisala svoju novu uslugu- Dostava karte na kućnu adresu-.

Početkom avgusta u Autocentru  predstavljeno je 30 novih autobusa marke Temsa, turskog proizvođača. Autobusi su raspoređeni u pogone za prigradski (20) i međugradski saobraćaj (10). Svi sa euro 6 motorima.

U Aranđelovcu Lasti dodeljene dve nove gradske linije. Posle 8 godina postojanja linije Beograd-Maribor-Linc uveden i treći polazak zbog povećanog interesovanja putničke populacije.

2020. godina

Lasta 23.01.2020 u Nišu, u Gradskoj kući potpisala Ugovor o javno-privatnom partnerstvu sa Direkcijom za javni gradski prevoz Niša. Ovaj posao Lasta je dobila u kooperaciji sa obrenovačkom Strelom i po prvi put Lasta  obavlja gradski prevoz na niškim ulicama.

Za potrebe javnog prevoza u Nišu, Lasta je kupila novih 25 niskopodnih autobusa, koji će u narednih 7 godina prevoziti Nišlije. Prevoznici su počeli sa radom 1. februara 2020. godine na mreži linija koja je pretrpela promene (više polazaka i produžetaka linija), kada su na snagu stupile i izmene pojedinih zona. Lasta i Strela održavaju linije iz Paketa linija 2. Direkcija za javni prevoz je obezbedila Centar za kompletnu logistiku, odnosno centar za održavanje i stacioniranje vozila.