LASTOM PUTUJU MLADI

avg 10. 2018.

Utisci sa sezonskih linija za Crnogorsko primorje

U jeku letnje turističke sezone Lasta i Lasta Montenegro svakodnevno obavljaju polaske za Crnogorsko primorje sa prosečno 12 angažovanih autobusa. Ovim polascima pokrivena su letovališta od Herceg Novog do Ulcinja, kapaciteti su dobro popunjeni, a putnici zadovoljni uslugom. Nestabilne vremenske prilike negativno su uticale na broj putnika tokom jula, očekivanja su da će ih u narednom periodu biti više. Poslednji sezonski polasci za Budvu i Ulcinj biće održani krajem avgusta, a za Herceg Novi i Kotor krajem septembra.

Početkom avgusta krenuli smo Lastom Montenegro iz Beograda za Herceg Novi. Autobus je bio pun mladih ljudi, koji su na put dug 600 kilometara, poneli puno energije i dobrog raspoloženja. Naši putnici Izabrali su destinaciju za letovanje, kupili Lastinu kartu po najpovoljnijoj ceni-na polasku u 20:00 časova. Za putovanje u jednom pravcu platili su 2.500,00 dinara, odnosno 4.000,00 dinara za povratnu kartu. Kofere su smestili u prtljažnik, sebe u  udobna sedišta i tako odmor započeli. Jedni gledaju film na TV monitoru, drugi utakmicu na mobilnom telefonu, treći sređuju utiske sa poslednjeg ispitnog roka, četvrti planiraju kako će po dolasku na more prvu jutarnju kafu popiti u Splendidu, a zatim krenuti u potragu za smeštajem. Putnici su komunikativni i ljubazni, pitamo ih gde će letovati i zašto su poverenje poklonili Lasti.

Milanu Punčiću, džudisti Crvene zvezde Lasta je dobro poznata po prevozu sportista, sportskih manifestacija i srpskih šampiona: „Večeras putujem u Herceg Novi sa devojkom Jovanom Obradović, koja je takođe džudista. Ceo život putujem Lastom, Lastom sam do Crne Gore i ranije putovao. Zadovoljan sam uslugom, autobusi suklimatizovani, prevoz komforan.“

Marija Plavšić, diplomirani ekonomista dugogodišnji je Lastin putnik i zna da mnoge njene kolege studenti na apsolventske ekskurzije putuju Lastom: „Letovaću u Budvi sa društvom. Lastom redovno putujem na odmor u Crnu Goru, do Zlatibora i drugih destinacija u Srbiji. Usluga je dobra, a cene povoljne.“

Tatjana Simić, student Fakulteta bezbednosti  krenula je na letovanje sa drugaricom. Očekuje dobar provod u Budvi jer su programi za mlade bogati i sadržajani: „Lasta ima najpovoljnije cene, zadovoljna sam kompletnom uslugom. Lastom uvek putujem do Bijeljine i Banjaluke. Večeras putujem do Budve i Lastom ću se vratiti iz Budve.“

Ana Tanović, student Fakulteta bezbednosti: „Imam puno poverenje u vašu uslugu, Lasta je prevoznik sa tradicijom, cene su povoljne. Lastom putujem u Budvu, kupila sam povratnu kartu. Vašu uslugu koristim i za druge destinacije, skoro sam putovala u Kragujevac i sa tog putovanja nosim dobre utiske.“

Andrej Micić, student Računarskog fakulteta: „Letovaću u Budvi sa drugarima, očekujem dobar provod, četvorica drugara su već tamo, a četvorica u autobusu sa nama, oni su izabrali Lastu. Do sada sam na putovanjima uglavnom koristio avio prevoz, Lastom sam putovao do Zlatibora, usluga je dobra.“

Posle desetina pređenih kilometara atmosfera je u autobusu izvanredna, klima odlično funkcioniše, sedišta su udobna, gužve na putu nema, vožnja je bezbedna. Dobar utisak na putnike ostavlja deonica novog Autoputa Ljig-Preljina, kvalitetno je obeležena i urađena sa dobrom signalizacijom i zaštitnom ogradom. Prolazimo Čačak, Užice, nakon tri  i po sata putovanja na Zlatiboru pravimo pauzu, prija nam svež planinski vazduh, restoranska ponuda prilagođena je potrebama vozača i putnika namernika.

Preko prevoja Borova glava sa Zlatibora nastavljamo putovanje trasom koja ide do Kokinog Broda, Zlatarskog jezera, Nove Varoši, Prijepolja, Brodareva, zatim kanjonom reke Lim do graničnog prelaza Gostun u Srbiji, gde su duge kolone kamiona i automobila. Granicu prelazimo bez dužeg zadržavanja i uz jednostavnu proceduru policijske i carinske kontrole. Isto tako i na crnogorskom graničnom prelazu Dobrakovo. Od Dobrakova put vodi preko Bijelog Polja, Mojkovca, Kolašina, u ranim jutarnjim satima na Bioči pravimo novu pauzu. Nakon toga, sledi najopasnija deonica- kanjon Morače. Od Crkvine do Podgorice su 32 tunela, na ovom delu puta nalazi se manastir Morača, u sklopu projekta Autoputa Bar-Boljari gradi se most „Moračica“ sa impozantnim stubovima od kojih su dva visoka 160 m, a jedan 153 m, most će biti dug 980 m.

Podgorica je prvo stanično mesto u Crnoj Gori, odatle nastavljamo put kroz tunel „Sozina“ (4.189 m ) do Sutomora. Na stanici u Sutomoru puno je turista, tu su i stanodavci koji nude usluge smeštaja. U Petrovcu je takođe atmosfera živa, u Budvi predstavnik Goran Mrkela dočekuje i ispraća Lastine autobuse, u Tivat na stanicu istovremeno pristižu tri Lastina autobusa.

Posle Tivta sledi tajekat Lepetane-Kamenari gde se ukrcavaju automobili, autobusi… Na trajektu je gužva od 07:00 do 09:00 časova, prevoz je organizovan tokom svih 24 časa, a polasci su u skladu sa frekvencijom saobraćaja. Kamenari su od Herceg Novog udaljeni 15 kilometara, iza njih je Bijela, čuvena po brodogradilištu, a zatim se duž hercegnovske rivijere  ređaju letovališta Baošić, Đenovići, Kumbor, Zelenika i Meljine. Na Autobusku stanicu u Herceg Novi stižemo oko 09:00 časova, gde nas dočekuje glavni Lastin predstavnik za Herceg Novi i Crnogorsko primorje, Miloš Ranisavljević, „okupiran“ telefonskim pozivima, putnicima i Lastinim vozačima koji pristižu iz Beograda i drugih gradova Srbije.

Lasta se i ovoga leta potrudila da usluge rezervacije i informisanja putnika na Crnogorskom primorju bude kvalitetne, kao i popunjest kapaciteta. Za ovaj posao angažovani su predstavnici koji pokrivaju letovališta od Sutomora do Herceg Novog. Predstavnici su non-stop dostupni putnicima putem mobilnih telefona, a uslugu pružaju i na staničnim mestima. Tokom boravka u Herceg Novom uverili smo se da je interesovanje putnika za ovu uslugu ogromno i da predstavnici imaju pune ruke posla.

Sa početnim rezultatima na sezonskim linijama upoznao nas je Lastin predstavnik Miloš Ranisavljević: „Nestabilne vremenske prilike u Srbiji negativno su se odrazile na broj putnika koji koriste naš prevoz tokom letnje sezone. U odnosu na prošlu godinu, broj putnika je smanjen za 10 do 15 odsto. Od 15. jula situacija je bolja, ima puno događaja na primorju i imamo više putnika. Lastom putuje mlađi svet.

U proseku dnevno sa Crnogorskog primorja za Srbiju polazi 12 Lastinih autobusa, od kojih 7 iz Herceg Novog za Beograd, Mladenovac, Obrenovac i Niš, zatim 2 iz Ulcinja, 1 iz Budve, 1 iz Kotora sa dnevnim polaskom za Beograd i 1 polazak iz Kotora za Čoku. Autobusi su pretežno puni, imamo i bis polaske, koliko se bis polazaka otvori u Beogradu toliko i sa Crnogorskog primorja. Konkurencija je jaka, neki prevoznici imaju nove autobuse, ali su putnici navikli na našu uslugu. Sa direktorom „Laste Montenegro“, Veljkom Kneževićem saradnja je dobra.

U Budvi imamo predstavnika Gorana Mrkelu, u Sutomoru Ivicu Ninkovića, u Herceg Novom je kolega Dragan Rodić iz RJ „Inđija“, a tu je i Vidak Bulajić koji sa Lastom dugo godina sarađuje. Organizaciono funkcionišemo odlično, retkost je da u autobusu imamo dve rezervacije za jedno mesto, za vozače radimo spisak putnika u cilju boljeg prijema putnika. U Crnoj Gori postoji sistem umreženih autobuskih stanica, tako da u svakom trenutku znamo gde je karta prodata i to nam mnogo znači u ovom poslu.“

Herceg Novi jedan je od najlepših gradova na Crnogorskom primorju. Smešten je na ulazu u veličanstveni zaliv Boke, na obroncima planine Orjen. Grad je osnovao bosanski kralj Tvrtko 1382. godine radi trgovine solju.

To je grad zelenila, tvrđava, crkava i zvonika, grad skalina, ali i sunca i mimoza, pisaca i slikara. Ima mediteranski izgled u koji su odlično uklopljeni mletački, orjentalni, romanski i moderni stilovi.

Glavna turistička atrakcija je Stari grad, jedinstvena arhitektonska celina, zidana stepenasto i ispresecana uskim stepenicama sa Sat kulom, trgovima Nikole Đurkovića (nekada Trg soli) i Belavistom (lep pogled) kojim dominira pravoslavna crkva Sv. Arhanđela Mihaila, jedinstvena po kamenom ikonostasu.

U turističke atrakcije spada i Kanli kula, tvrđave Forte Mare i Španjola, zatim Njegoševa ulica, šetalište „Pet danica“, manastir Savina, kuća Ive Andrića…

Herceg Novi turistima nudi bogastvo raznovrsnih sadržaja, pored izuzetnih kulturno-istorijskih spomenika, tu je rivijera duga 15 kilometara sa brojnim letovalištima, zdravstveni turizam, zatim kulturne manifestacije, konobe, restorani, kafei…

Takvo bogastvo privuklo je ovoga leta veliki broj turista iz Srbije, Bosne i Hercegovine, Zapadne Evrope, a ima ih i iz Makedonije. Engleski jezik ovde možete čuti veoma često, domaćih turista iz Crne Gore je malo. Prema zvaničnim podacima početkom jula u Herceg Novom je boravilo 20.000 registrovanih turista, što je za 17 posto više u odnosu na isti period prošle godine. Većina turista-14.000 odmara se u privatnom smeštaju, a 6.000 u hotelima.

Po završenom razgledanju grada u večernjim satima stižemo na Autobusku stanicu. Na stanici je uobičajena letnja gužva, puno je putnika i puno autobusa. Tu je Lastrin autobus za Beograd, Lastini autobusi za Niš, Obrenovac, Mladenovac i Beograd i autobus Laste Montenegro za Beograd. Raspoloženje naših putnika je odlično, ne kvari ga ni kiša koja lagano sipi. Pitamo ih za utiske o letovanju i Lasti.

Iva Petrović, diplomirani ekonomista: „Volim da putujem Lastom. Nažalost, u polasku iz Blaca za Herceg Novi  Lastin autobus se pokvario, mi putnici bili smo neprijatno iznenađeni time i čekali da popravka bude završena. Lastu redovno koristim na putovanjima po Srbiji. Letovala sam sa ćerkom Anastasijom, obožavam Herceg Novi i doživljavam ga kao svoj drugi grad. Često letujem ovde, zadovoljna sam uslugom i ljubaznošću Hercegnovljana.“

Danica Vasović iz Beograda, student Tehničko-metalurškog fakulteta: „Letovala sam u Igalu, tu  živi moja porodica. Tokom godine u Igalo dolazim dva-tri puta i uvek putujem Lastom, u odlasku i povratku. Pre su autobusi svuda stajali i to je bila moja primedba na vašu uslugu. Sada je usluga bolja, mnogo nam znače popusti koje imate.“

Stefan Pavlović, student sa letovanja nosi mnogo pozitivnih impresija: „Lastom sam došao i Lastom se vraćam u Valjevo. Usluga je jako korektna, lepo je putovati Lastom.“

Matija Andrejić iz Beograda, student Saobraćajnog fakulteta: „Letovao sam u Igalu, sa drugarima sam došao Lastom i vraćam se Lastom. Lastom povremeno putujem u Jagodinu kod dede i bake, usluga je dobra.“

Poslednji sezonski polasci iz Beograda biće održani za Budvu i Ulcinj 30. avgusta, za Herceg Novi iz Obrenovca 30. avgusta, Niša  01. septembra, Beograda 28. septembra i iz Čoke i Beograda za Kotor 29. septembra. Poslednji sezonski polasci sa Crnogorskog primorja su: iz Budve i Ulcinja 31. avgusta, iz Herceg Novog za Obrenovac 31. avgusta, Smederevo 01. septembra, Niš  02. septembra i Beograd 29. septembra, poslednji polazak  iz Kotora je 30. septembra.